Комп'ютерна Академія ШАГ - повноцінна IT-освіта для дорослих і дітей. Ми навчаємо з 1999 року. Авторські методики, викладачі-практики, 100% практичних занять.

Ви використовуєте застарілий браузер!

Ваш браузер Internet Explorer, на жаль, є застарілим. Ця версія браузеру не підтримує багато сучасних технологій, тому деякі функції сайту можуть працювати з помилками. Рекомендуємо переглядати сайт за допомогою актуальних версій браузерів Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge

Телефон повинен бути в форматі
Х ХХХ ХХХ-ХХ-ХХ

Підтвердіть свою згоду на обробку персональних даних. Ми зобов'язуємося використовувати отриману інформацію тільки всередині нашої компанії, і не передавати третім особам.

Детальніше

Сергій Волков про теперішнє і майбутнє ІТ-освіти

Довідка:

Комп’ютерна Академія ШАГ — міжнародний навчальний заклад, що спеціалізується на IT-освіті. У складі закладу: Академія ШАГ, Мала Комп’ютерна Академія ШАГ, Університет ШАГ (вища IT-освіта) і ліцензована загальноосвітня школа з поглибленим вивченням англійської мови та IT. Станом на середину 2021 року Комп’ютерна Академія ШАГ присутня у 22 країнах світу, має 166 філій.

 

Сергію, як давно Ви працюєте в Комп’ютерній Академії ШАГ?

В Академії ШАГ я працюю з 2018 року, а на посаді директора філіалу — з 2020-го.

 

Ви обійняли нову посаду в особливий період — період карантину. Розкажіть, як ваш заклад переживав ці часи глобальної турбулентності?

Віддалені заняття не є для нас новиною — ми вміємо транслювати знання дистанційно. Деякі студенти хочуть навчатися, але не можуть до нас приїхати, тому ми вже давно практикуємо заняття в дистанційному форматі паралельно з очними уроками.

 

Коли минулого року прийшов карантин, ми масштабували наш досвід дистанційного навчання на всю Комп’ютерну Академію ШАГ, тож з честю та легкістю вийшли з цієї ситуації. Так, були складнощі, але завдяки певним напрацюванням ми за декілька днів їх подолали.

 

Як швидко вдалося адаптуватися до нової реальності?

У нас не було варіантів. За два тижні ми перейшли на новий формат.

 

Чи спостерігається у зв’язку з пандемією наплив чи, навпаки, відтік студентів?

Віддалений формат навчання є доволі складним, тому на початку карантину не всі могли достатньо якісно сприймати інформацію, яку ми намагалися донести.

 

З часом люди побачили, що ситуація у світі, на жаль, не змінюється, і треба звикати до цієї реальності. Поступово скрізь почав зростати попит на дистанційний формат навчання, особливо з ІТ-напрямів. Люди хочуть займатися тим, що може принести їм гроші в цей непростий час, коли вони знаходяться вдома.

 

Окрім віддаленого формату роботи, як загалом змінилися за останній рік процеси всередині Комп’ютерної Академії ШАГ?

Загалом всі процеси у нас стандартизовані. Періодично змінюється програма — ми регулярно актуалізуємо її разом з IT Dnipro Community та IT-компаніями. Ми намагаємося йти в ногу з часом і прощупувати, що саме зараз потрібно працедавцю. Всі інші процеси у нас рухаються по чітко налаштованій колії.

 

З якими ІТ-компаніями ви співпрацюєте та в якому форматі?

Перш за все, співпрацюємо з IT Dnipro Community. Деякі компанії приходять до нас на захист робіт і презентації проєктів (Luxoft, a DXC Technology CompanyComparus.ua, Noosphere Engineering SchoolAMC Bridge, ArtPix3D), деякі проводять свої майстер-класи (Daxx, Comparus.ua, Luxoft, a DXC Technology Company, Ardas та інші). З екскурсіями наші студенти відвідують CiklumSoftServeArcher Software, a Cprime Group Company, VRG Soft та інші. На нашій IT-конференції спікерами виступали представники Apriorit, Chatbots.studioPeriodix.net та інших компаній.

 

З декількома компаніями у нас укладені меморандуми, перед працевлаштуванням наші випускники проходять у них практику. Працедавці приходять до нас на захист курсових та дипломних проєктів і обирають собі майбутніх виконавців на таких зустрічах. До речі, на передостанній презентації проєктів двох студентів одразу запросили на роботу в ІТ-компанію, після чого вони стали поєднувати роботу з навчанням.

 

Чи відстежуєте ви подальший кар’єрний шлях ваших випускників? Чи знаєте, куди вони йдуть працювати?

Так, в Академії ШАГ навіть висить банер з логотипами компаній, де працевлаштовані наші випускники. Це різноманітні компанії — від Skype до того ж SoftServe.

Деякі наші викладачі колись давно й самі навчалися в Малій Комп’ютерній Академії ШАГ. Багато випускників або йдуть працювати в ІТ, або відкривають свої власні стартапи і компанії. Серед них: ShiftresetVRG SoftDr.SpracheMelytix.

 

Які інновації ви впроваджуєте в процес навчання?

Одним із нововведень є те, що ми ввели менторську роботу. Наші студенти діляться на підгрупи і до них підключається ментори з різних напрямів. Вони ведуть проєкт, який студенти захищають в кінці семестру перед комісією.

Це дуже добре, адже за результатами захисту студенти вже починають працевлаштуватися. Самі ментори рекомендують їх колегам або ж забирають на роботу до себе в компанії.

 

 

Хто виступає менторами?

Ментори — це бізнесмени, ІТ-керівники, учасники IT Dnipro Community. Ми залучаємо для роботи з нашими студентами тих фахівців, які вже впевнено стоять на ногах.

Це одна з головних фішок нашого університету [Дніпровський технологічний університет ШАГ — прим. авт.], коли теоретичні знання тісно переплітаються з практикою. Це дуже важливо для нас і наших студентів.

 

 

 

На Вашу думку, починаючи з якого віку слід знайомити дитину з ІТ-сферою?

Наші діти знайомляться з ІТ-сферою, мабуть, ще з пелюшок. Моїй доньці три роки, і вона вже бездоганно володіє айфоном і комп’ютером, коли дивиться мультфільми.

 

Для більш серйозного вивчення батьки самі обирають цей вік. Все ж таки діти розвиваються по-різному: хтось спритніше засвоює знання, хтось ні. На мою думку, це близько семи років, +/- рік — у цьому віці ми і готові приймати наших студентів. У нас є програма “IT Start”, яка починається саме в цей період. 

 

Як мотивувати дитину до навчання інноваційним технологіям?

У нас є цікава система гейміфікації, коли за певні досягнення дитина отримує кристали. Вчасно виконав домашнє завдання — отримуєш кристалик. Не спізнився на урок — ще один кристалик. Ці кристали в нашому інтернет-магазині можна обміняти на якийсь гаджет або іншу цінну річ: смарт-годинник, комп’ютерну мишку тощо. Це мотивує дітей.

Також у нас є рейтинг студентів за кількістю кристалів. Діти слідкують за рейтингом і намагаються отримати більше.

 

Для більш дорослих дітей, звісно, мотивація трохи інша. Вони порівнюють себе з одногрупниками, спостерігають за тим, у кого що виходить краще і змагаються між собою. На захисті робіт вони намагаються максимально якісно донести те, що створили самостійно або з групою, щоб комісія сприйняла та оцінила це гідно, прагнуть отримати похвалу. Деякі навіть викладають свої проєкти в AppStore або Google Play Store, щоб просувати їх далі.

 

В IT доволі багато напрямів. Як допомогти дитині допомогти знайти свій? Як батькам побачити, до чого є схильності та розкрити потенціал?

У цьому і полягає фішка нашої Малої Комп’ютерної Академії ШАГ: дитина потроху пробує себе в різних напрямах. Вона може розпочати з дизайну, продовжити розробкою ігор, потім зацікавитися робототехнікою і т. д. Практично щороку основний напрям змінюється. В результаті батьки бачать, що дитині більше до душі та обирають конкретне спрямування.

 

Іноді, навіть не закінчуючи Малу Комп’ютерну Академію ШАГ, діти переходять на певний напрям і вчаться у вузькоспрямованому діапазоні. В цьому разі вони отримують статус “школяр-студент”. Якщо вони на певному етапі розуміють, що їм цікавий дизайн або ж програмування, вони мають можливість навчатися саме цьому. 

 

 

На Вашу думку, які важливі проблеми у сфері ІТ-освіти існують на сьогодні?

Насамперед це нестача викладачів. Ми відчуваємо цю проблему, оскільки технології постійно рухаються вперед. Успішні люди, які працюють в ІТ-компаніях, вже мають свій хліб, і будемо відверті, не всім цікаво витрачати свої зусилля на навчання когось за менші гроші.

Втім, ми звертаємося до IT Dnipro Community та компаній, з якими співпрацюємо, за допомогою у вирішенні проблеми з викладачами. Ми залучаємо фахівців, адаптуємо їх під наші вимоги та умови, після чого вони починають працювати з нашими студентами.

 

Наступна проблема — це актуалізація методпакету. Прогрес і технології, як я вже казав, постійно рухаються вперед. Ми повинні стежити за тим, щоб знання, які ми даємо, відповідали вимогам часу. Наприклад, від IT Dnipro Community ми отримали рецензію про те, що програми нашого навчального закладу є актуальними.

 

До речі, на які ІТ-напрями зараз найбільший попит?

Ми набираємо студентів на всі напрями. На кібербезпеку і системне адміністрування попит трохи нижчий, на розробку програмного забезпечення — вищий. Десь посередині між ними попит на графічний дизайн. Загалом ця ситуація відповідає вимогам ринку.

 

Ви вже декілька разів згадали IT Dnipro Community. Яку цінність Ви вбачаєте для свого закладу від участі в ком’юніті? 

Ми б хотіли продовжувати тісно співпрацювати з ком’юніті за кількома напрямами. Насамперед це викладачі. Можливо, слід створити певний список фахівців, готових викладати. Ми б з радістю залучали їх до роботи, домовлялися, укладали договори та ін. 

 

Також  ми запрошуємо учасників ком’юніті на наші заходи: захист курсових, дипломних, проєктних робіт та ін. Таким чином ми демонструємо свою здатність надати якісних випускників, а учасники IT Dnipro Community мають можливість поглянути, оцінити і обрати кандидатів для закриття своїх вакансій.

Більше того, деякі компанії залучають наших поточних студентів до виконання певних завдань. На цьому етапі роботодавці вже визначаються, чи будуть працювати з цією людиною в подальшому. 

 

Ми готові поділитися своїм 20-річним міжнародним досвідом. У нас є можливість давати якісних кандидатів, тільки ми потребуємо трішки допомоги.

 

Як Ви вважаєте, що найближчим часом чекає на ринок ІТ-освіти?

Тільки розвиток. Ми щорічно не закриваємо весь попит на фахівців, який існує на ринку ІТ, тож тут у нас дуже багато роботи. Враховуючи ситуацію з коронавірусом і локдаунами, попит і кількість студентів будуть весь час зростати.

 

Навіщо віддавати дітей саме в ІТ-сферу?

Тому що ІТ буде скрізь. Вже за п’ять-десять років будь-який фахівець з будь-якої галузі буде стикатися в роботі з технікою, комп’ютерами та гаджетами. Щоб у цьому всьому розібратися, треба отримати базові знання.

Навіть митець, який пише картину пензлем, буде щось змінювати чи додавати у фотошопі. Лікар, який працюватиме в телемедицині, повинен знати, як спілкуватися з пацієнтом, який знаходиться за десятки кілометрів. Вже зараз ІТ є скрізь, на яку галузь ми б не поглянули.

 

Можливо, наостанок Ви хотіли б порекомендувати щось батькам, які зараз визначаються, куди віддавати своїх дітей на навчання?

Гадаю, їм треба пробувати, інакше за кілька років вони будуть шкодувати про те, що не спробували. Пробувати — значить віддати дітей до Комп’ютерної Академії ШАГ: укласти договір і привести їх на навчання [посміхається — прим. авт.].

 

Людмила Черник

IT Dnipro Community

12.07.2021

Замовити зворотній дзвінок

Цей сайт використовує Cookies

Політика конфіденційності та Правова інформація